گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش خم شونده

گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش خم شونده

سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۱۵ گجتی ( احتمالا یک اسمارت فون ) با صفحه نمایش تاشو به بازار معرفی کند. این شرکت همچنین خبر داده که هزینه تولید صفحه‌نمایش‌های AMOLED را نیز کاهش خواهد داد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گروه تحقیقات آماری IDC، میزان سهم سامسونگ از بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ به ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است. یک سال پیش از آن این سهم به ۳۲.۲ درصد می‌رسید.

گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش خم شونده

اکثریت کارشناسان و حتی خود سامسونگ عامل این اتفاق را موفقیت چشمگیر کمپانی‌های چینی می‌دانند که به تازگی در رده‌بندی‌های جهانی خودنمایی می‌کنند.
سامسونگ در ماه‌های اخیر سه هدف را به شکل همزمان برای سیاست آینده خود مشخص کرده. نخست اینکه سامسونگ تمرکز بیشتری بر روی اسمارت فون های میان رده و پایین رده خواهد داشت و از سوی دیگر تعداد بسیار مدل اسمارت فون های خود را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش خم شونده

در عین حال سامسونگ بخش اسمارت فون های پریمیوم و بالارده خود را نیز اختصاصی و ویژه نگه می‌دارد. سامسونگ می‌خواهد با استفاده از تکنولوژی‌هایی که کپی‌برداری و یا طراحی از آن‌ها برای رقبا دشوارتر است این سیاست را ادامه دهد.

گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش خم شونده

سامسونگ نخستین قدم اش در این مسیر را با گلکسی راند و سپس گلکسی نوت Edge برداشت. اما حالا مشخص شده که قدم بزرگ‌تر تولید دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های تاشدنی است.
لی چانگ-هون، نائب رییس تیم استراتژی کسب و کار سامسونگ دیسپلی در همایش سرمایه‌گذاران سامسونگ ۲۰۱۴ در نیویورک گفته که “سامسونگ تا پایان سال ۲۰۱۵ شرایط و ظرفیت تولید ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار صفحه نمایش تاشو را برای هر ماه تأمین خواهد کرد.”

این مدیر ارشد سامسونگ وعده داده که شرکتش تا کریسمس سال آینده نخستین محصول با صفحه نمایش تاشو را به بازار معرفی می‌کند و همین سیاست را با سرعت بیشتری در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه دهد.

آقای چانگ-هون همچنین خبر داده که سامسونگ در حال کاهش هزینه تولید صفحه‌نمایش‌های AMOLED است که در حال حاضر هزینه بیشتری نسبت به LCD ها بر روی دست سامسونگ باقی می‌گذارد. اگر این طرح موفقیت آمیز باشد در هزینه تمام شده دستگاه‌ها تأثیر خواهد داشت.

سامسونگ دیسپلی همچنین قصد دارد با افزایش سهم خود در بازار، از وابستگی به سامسونگ الکترونیکس نیز بکاهد.

باید دید سیاست‌هایی چون صفحه نمایش اسمارت فون های تاشو پریمیوم، افزایش تولید گوشی‌های هوشمند پایین رده و میان رده و کاهش هزینه تولید صفحه نمایش‌های AMOLED می‌تواند تأثیری لمس شدنی در سود ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ سامسونگ و رقابت با کمپانی‌های چینی داشته باشد یا خیر.

درباره ی دیجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *